5:30-8:30 – SCHODZENIE SIĘ DZIECI DO PRZEDSZKOLA
– zabawy twórcze / dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne/,
– praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka,
– przygotowanie do zajęć,
– ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe / przy muzyce, ze śpiewem/.
8:30 – 9:00 – PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA:
– czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
9:00-9:30 – ŚNIADANIE:
– kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
9:30 –11:00 – ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OKREŚLONYCH OBSZARACH , ZGODNYCH Z REALIZOWANĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ WYDAWNICTWA MAC EDUKACJA
– edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna,
– edukacja językowa, matematyczna, artystyczna,
– edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości.
11:00-11:45 – AKTYWNOŚĆ JEDNOLITA I ZRÓŻNICOWANA, INSPIROWANA PRZEZ NAUCZYCIELA / w sali lub ogrodzie /:
– zabawy i gry sportowe /ćwiczenia kształtujące postawę /,
– spacery i wycieczki /obserwacje przyrodnicze, prace w ogrodzie/,
11:45-12:00 – Przygotowywanie do obiadu
– doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience.
12:00-12:30 – Obiad
– ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami,
– wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się.
12:30-13:45 – Odpoczynek poobiedni
Dzieci młodsze:
– leżakowanie- wg potrzeb dzieci, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej
Dzieci starsze:
– zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
– kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne /praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie/,
– zajęcia dodatkowe.
13:45 -14:00 – Przygotowywanie do podwieczorku, – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
– kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
14:00-14:15 – Podwieczorek
14:15-15:45 – ZABAWY STYMULUJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECKA :
– integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne,
– praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka /kompensowanie deficytów rozwojowych, praca z dzieckiem zdolnym/,
– obserwacje przyrodnicze /w sali i w ogrodzie /.
15:45 -16:00 – Przygotowywanie do II podwieczorku – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
– kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
16:00 -16:15 – II podwieczorek
16:15-19:00 – zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
– kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela,
– zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne /praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie/ rozchodzenie się dzieci do domów.